El catedràtic Miquel Rubí, investit doctor honoris causa per la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia

L'11 de març passat, el catedràtic del Departament de Física Fonamental Miquel Rubí va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia (NTNU) durant la Cerimònia de Premis de Doctorat d'aquesta universitat.

Miquel Rubí és expert en el camp de la física de la matèria condensada. És el director del Grup de Recerca Consolidat de Física Estadística i centra l’activitat investigadora en l’estudi de fenòmens de no-equilibri en sistemes a la nanoescala, els seus principis bàsics i les aplicacions en biologia i nanociència. Ha estat director del Departament de Física Fonamental, gestor del Programa de Física del Ministeri de Ciència i Innovació i representant espanyol en diversos programes de la Unió Europea. Des del 1996, és director de la Sitges Conference on Statistical Mechanics. És Premi von Humboldt 2003 de la Fundació Alexander von Humboldt per les seves contribucions a la teoria dels processos estocàstics, i Medalla Onsager 2003 de la Universitat de Trondheim. També ha estat reconegut per la Universitat de Trondheim (Noruega), la Universitat Autònoma Metropolitana (Mèxic), la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, la Universitat Autònoma de San Luis Potosí (Mèxic), així com per l’Imperial College (Londres). Ha fet diverses estades al Centre de l'Energia i les Ciències Tèrmiques de Lió (CETHIL) i a l’Escola Politècnica de París.

Informació: http://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2016/03/022.html